•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Uses of Technology in Upper Secondary Mathematics Education

Stephen Hegedus, Colette Laborde, Corey Brady, Sara Dalton, Hans-Stefan Siller, Michal Tabach, Jana Trgalova, Luis Moreno-Armella
Livre broché | Anglais | Icme-13 Topical Surveys
9,95 €
+ 19 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This survey addresses the use of technology in upper secondary mathematics education from four points of view: theoretical analysis of epistemological and cognitive aspects of activity in new technology mediated learning environments, the changes brought by technology in the interactions between environment, students and teachers, the interrelations between mathematical activities and technology, skills and competencies that must be developed in teacher education. Research shows that the use of some technologies may deeply change the solving processes and contribute to impact the learning processes. The questions are which technologies to choose for which purposes, and how to integrate them, so as to maximize all students' agency.  In particular the role of the teacher in classrooms and the content of teacher education programs are critical for taking full advantage of technology in teaching practice.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
36
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783319426105
Date de parution :
18-11-16
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
77 g

Les avis