Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Vakdidactiek Project Algemene Vakken – Leren in Samenhang – is een handboek voor (aspirant-)leerkrachten die Project Algemene Vakken (PAV) in arbeidsmarktgerichte opleidingen geven.Wat is PAV? Welke plaats krijgt PAV binnen de vernieuwing van het secundair onderwijs? En hoe kan je geïntegreerd werken binnen bso? De antwoorden op die vragen en meer krijg je aangereikt in dit boek. Het biedt je een houvast om geïntegreerd werken binnen algemene vakken in het beroepsonderwijs te realiseren.De auteurs stellen theoretische kaders en praktijkvoorbeelden voor om in team krachtige leeromgevingen te creëren voor elke leerling. Uitgangspunt is steeds de optimalisatie van het leren. De leerling, met zijn (beroeps)identiteit, is degene op wie je de leeromgeving afstemt. Bij het uittekenen van de leeromgeving staan authentieke en uitdagende leertaken centraal. De klemtoon ligt daarbij op 21ste-eeuwse vaardigheden. Er is ruime aandacht voor passende leerzorg, in de vorm van evalueren om te leren, differentiatie en coaching. Het geheel is ingebed in een positief en veilig leerklimaat.PAV omvat een didactiek in het meervoud. Je krijgt dan ook verschillende didactieken aangereikt gericht op taalvaardigheid en geletterdheid, wiskundige vaardigheden, historisch bewustzijn, ruimtelijk bewustzijn, natuurwetenschappen, en economische en financiële educatie binnen PAV.Vervolgens belichten de auteurs hoe actualiteit een rode draad kan vormen, maar ook hoe je filosoferen inbedt in de lessen PAV.Als lezer word je uitgenodigd tot professioneel leren, liefst in team. Zo sta je stil bij wat samen opleiden en professioneel groeien binnen lerende teams betekent.De opbrengst van de auteursrechten gaat naar de VELOV-leergemeenschap Lerarenopleiders PAV, een initiatief om het leren van leerlingen, leerkrachten en lerarenopleiders in arbeidsmarkgerichte opleidingen te ondersteunen, telkens vanuit een sterke waardering voor alle actoren.