De weg om van een prospect naar een klant te gaan, is voor de ene verkoper een hobbelige weg en voor de andere een regelrechte hindernisbaan. Het is de taak van Sales managers om hun verkoper(s) daarbij te steunen. Omdat verkopen zo complex is, is het handig hiervoor een assistent of coach in te schakelen. Dit deel van de reeks Sales Memo werkt als zo´n coach.
Het boek omschrijft in helder afgebakende stappen hoe een verkoper van een potentiële klant een loyale klant kan maken. Hierbij komen 12 belangrijke succesfactoren aan de orde, waaronder forecastmanagement, personal branding, menstypen, terugverdientijd, referenties en besluitvorming. De opzet van elk hoofdstuk is hetzelfde. Er komen steeds vier items aan de orde, wat de uniformiteit en helderheid versterkt;
- Een voorbeeld
- Wat kunt u bereiken?
- Hoe bereikt u het maximaal haalbare?
- Wat levert het u op?
Met behulp van de checklist achterin het boek, dat per hoofdstuk is samengevat, kan de Sales Manager nagaan welke punten voor hem en zijn bedrijf van toepassing zijn.