Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Hoe blijf je vol goede moed in een wereld die ver van huis is - ver van verbinding met elkaar, ver van ecologisch evenwicht? We worden opgeslokt door werkdruk, sociale druk en bureaucratische systemen, onze hoopvolle initiatieven tot verbetering worden te vaak gefrustreerd of blijven druppels op een gloeiende plaat. En met onze digitale communicatie en digitale identiteit bouwen we een nieuwe toren van Babel. Hoe houd je het vol niet uitgeput of somber te worden, maar het goede te blijven doen en je veerkracht te behouden? Margaret Wheatley beantwoordt deze vraag door de situatie onder ogen te zien. Ze stelt dat onze reductionistische wijze van analyseren ons alleen maar verder van huis brengt en Wheatley voert in plaats daarvan het principe van emergentie op: situaties, nieuwe technologieën en maatschappelijke factoren brengen ons over kantelpunten heen, waarna er geen weg terug meer is. We kunnen alleen voorwaarts, de nieuwe situatie onder ogen zien, en van daaruit handelen. Emergentie vereist een houding waarin we nieuwsgierig, alert en open zijn naar wat komen gaat en ons instellen op nieuwe omstandigheden. "Ver van huis" nodigt de lezer uit tot krijgerschap van de menselijke geest, zoals de Shambhala-krijgers uit het boeddhisme, slechts bewapend met compassie en inzicht. Alleen hiermee en op zoek naar zachtheid, fatsoen en verbinding met elkaar en met jezelf, houden we het vol – en deze levenshouding zal bijdragen aan het proces van continue emergentie en de wereld van binnenuit helen. Een betoog, dat de huidige maatschappij beziet, recente kennis uit wetenschap betrekt en wijsheid uit het boeddhisme integreert. Een inspiratie voor eenieder die de staat van de huidige maatschappij, wetenschap en wereld onder ogen ziet en zich afvraagt hoe hij of zij kan bijdragen vanuit een innerlijke veerkracht – op de werkvloer, binnen de bureaucratische systemen, bij maatschappelijke initiatieven, of gewoon in het dagelijks leven.