Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Voices of the Other

Children's Literature and the Postcolonial Context

McGillis
Livre relié | Anglais | Children's Literature and Culture | n° 10
188,95 €
+ 377 points
Format
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book offers a variety of approaches to children's literature from a postcolonial perspective that includes discussions of cultural appropriation, race theory, pedagogy as a colonialist activity, and multiculturalism. The eighteen essays divide into three sections: Theory, Colonialism, and Postcolonialism. The first section sets the theoretical framework for postcolonial studies; essays here deal with issues of "otherness" and cultural difference, as well as the colonialist implications of pedagogic practice. These essays confront our relationships with the child and childhood as sites for the exertion of our authority and control. The second section presents discussions of the colonialist mindset in children's and young-adult texts from the turn of the century. Here, works by writers of animal stories in Canada, the U.S., and Britain; works of early Australian colonialist literature; and Frances Hodgson Burnett's A Little Princess come under the scrutiny of our postmodern reading practices. Section Three deals directly with contemporary texts for children that manifest both a postcolonial and a neo-colonial content, and includes studies of children's literature from Canada, Australia, Africa, the Caribbean, and the United States.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
312
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 10

Caractéristiques

EAN:
9780815332848
Date de parution :
01-11-99
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
147 mm x 224 mm
Poids :
539 g

Les avis