Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Volition's Face

Personification and the Will in Renaissance Literature

Andrew Escobedo
Livre relié | Anglais | Reformations: Medieval and Early Modern
212,45 €
+ 424 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Modern readers and writers find it natural to contrast the agency of realistic fictional characters to the constrained range of action typical of literary personifications. Yet no commentator before the eighteenth century suggests that prosopopoeia signals a form of reduced agency. Andrew Escobedo argues that premodern writers, including Spenser, Marlowe, and Milton, understood personification as a literary expression of will, an essentially energetic figure that depicted passion or concept transforming into action. As the will emerged as an isolatable faculty in the Christian Middle Ages, it was seen not only as the instrument of human agency but also as perversely independent of other human capacities, for example, intellect and moral character. Renaissance accounts of the will conceived of volition both as the means to self-creation and the faculty by which we lose control of ourselves. After offering a brief history of the will that isolates the distinctive features of the faculty in medieval and Renaissance thought, Escobedo makes his case through an examination of several personified figures in Renaissance literature: Conscience in the Tudor interludes, Despair in Doctor Faustus and book I of The Faerie Queen, Love in books III and IV of The Faerie Queen, and Sin in Paradise Lost. These examples demonstrate that literary personification did not amount to a dim reflection of "realistic" fictional character, but rather that it provided a literary means to explore the numerous conundrums posed by the premodern notion of the human will. This book will be of great interest to faculty and graduate students interested in medieval studies and Renaissance literature.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
340
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780268101664
Date de parution :
30-04-17
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
621 g

Les avis