Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
"Wat is Agile Portfoliomanagement?", zo luidt de titel van dit boek. Daar zijn verschillende antwoorden op mogelijk. Een eerste antwoord is: Agile is een element uit de marketingmix van Microsoft en als de mist van de marketing is opgetrokken, hebt u een Enterprise resource planningstool gekocht. Kortom Agile Portfoliomanagement in de vorm van tooling. Een stap bij de techniek van een tool vandaan, betreft Agile Portfoliomanagement rapportage-processen over lopende projecten en selectiemechanismen voor nieuwe projecten. Nog een stap verder verwijderd van techniek en processen gaat het in Agile Portfolio Management om de communicatie tussen de top van het bedrijf die de strategie en de visie koesteren, en de projectmanagers die wekelijks diverse bijstellingen van hun projecten overwegen in het licht van de strategie en visie. In die sessies worden de strategie en projectvoortgang gedeeld en komen de betrokkenen de gewenste bijsturingen overeen.
Een zoektocht In dit zojuist geschetste beeld op Agile Portfoliomanagement wordt uitgezoomd van tooling naar gegevens en processen, en dan naar af-stemming. In onze zoektocht naar Agile Portfoliomanagement hebben we dit wijder wordende perspectief niet gevolgd maar gewoon direct antwoorden gezocht op de gestelde vraag. 1)Een eerste antwoord luidt in een simpele vertaling van de naam "Agile". 2)Behalve taalkundig kijken we ook historisch naar wat als ontstaansbronnen voor Agile Portfolio Management geduid kunnen worden. 3)Omdat samenwerking een belangrijk uitgangspunt is voor een Agile benadering, werpen we een nadere blik op teamenergie. 4)Vervolgens stellen we de vraag waarom een Agile programma-management (nog) niet bestaat. 5)Daarna onderzoeken we hoe de methode is beschreven. 6)Als voorlaatste kijken we of het mogelijk is om op basis van de Agile uitgangspunten een Agile portfoliomanagement te ontwerpen. 7)En tot slot stellen we de vraag hoe Agile Portfoliomanagement in de praktijk toegepast wordt.
Agile Portfolio Management is meer dan een loos hype begrip waarbij klassiek portfoliomanagement van een Agile benaming wordt voorzien of waar een Enterprise resource-plannings-tool wordt aangeschaft om alle voorkomende project-werkzaamheden te managen vanaf één centraal punt. Het is vooral een vorm van overleg over alle projecten van een organisatie, hun strategische bijdrage en hun vereiste bijstellingen waarin communicatie face to face centraal staat en rapportages secundair zijn.
een lastig feestje Zo'n overleg is een ondernemingsfeest en tegelijkertijd weerbarstig. Het vraagt van alle betrokken niet alleen een aanhoudende resultaat- en strategische doelgerichtheid maar ook een openheid van geest om zowel de strategie als de onderhanden projecten aan te passen naar datgene wat de omgeving naar verwachting van de organisatie vraagt.