Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
This spring, Aperture magazine presents issue #250, "We Make Pictures in Order to Live," which explores the relationship between photography and storytelling across generations and geographies. Featuring visual stories that excite, surprise, and illuminate daily life, this issue's title is a nod to the late, celebrated writer Joan Didion, who declared, "We tell ourselves stories in order to live." Aperture contributors explore the quiet poetry-- or clamorous disorder--of the everyday, and attest that making photographs is a way of being aliveIn a sweeping introductory essay, Brian Dillon asks how we might view Didion through photography, and what images come to mind when we think of her writing. Thessaly La Force profiles Bieke Depoorter, who sees documentary photography both as a listening exercise and a form of investigation, blurring the lines between authorship, fiction, and truth. Alistair O'Neill takes stock of Nick Waplington's vibrant records of subcultures on both sides of the Atlantic. Lena Fritsch writes about the "exquisite world-making" of photographer Eikoh Hosoe's collaborative practice. Tiana Reid reconsiders Charles "Teenie" Harris's vivid, midcentury portraits of Black life in Pittsburgh, several of which are published for the first time in this issue. Among the portfolios, Casey Gerald discusses Adraint Bereal's images depicting the agony and ecstasy of being a Black college student in the US today. Yvonne Venegas searches for family ghosts in the Mexican landscape, which poet and novelist Daniel Saldaña París describes as "an exercise in freedom and intelligence." Kamayani Sharma looks at Gauri Gill's images of a community masquerade in the Indian state of Maharashtra, and its potential to reverse power dynamics inherent in seeing and being seen. Durga Chew-Bose meditates on the photographs of Mary Manning--also featured on the cover-- and their poetic sensitivity toward story and the everyday. For Endnote, Aperture poses six questions for the painter Jordan Casteel. In The PhotoBook Review--included within every issue of Aperture--Bruno Ceschel speaks with photographer, bookmaker, and publisher Alejandro Cartagena about his work. Lou Stoppard reviews a trio of photobooks about domestic spaces, and Aperture's editors review a range of recent publications.