Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Why Are So Many Students of Color in Special Education?

Understanding Race and Disability in Schools

Beth Harry, Janette Klingner
Livre broché | Anglais
44,95 €
+ 89 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Bringing to life the voices of children, families, and school personnel, this bestseller describes in detail the school climates and social processes that place many children of color at risk of being assigned inappropriate disability labels. Now in its third edition, this powerful ethnographic study examines the placement of Black and Hispanic students in the subjectively determined, high-incidence disability categories of special education. The authors present compelling narratives representing the range of experiences faced by culturally and linguistically diverse students who fall under the liminal shadow of perceived disability. This edition updates the literature on disproportionality, highlighting the deeply embedded and systemic nature of this decades-old pattern in which reforms represent mere shifts across disability categories, while disproportionality remains. Applying lenses of cultural-historical and critical disability theories, this edition expands on the authors' previous theoretical insights with updated recommendations for improving educational practice, teacher training, and policy renewal.

Book Features:

  • A unique examination of the school-based contributors to disproportionality based on research conducted in a large, culturally diverse school district.
  • Holistic views of the referral and placement process detailing students' trajectories across 4 years from initial instruction to referral, evaluation, and placement in special education.
  • An update on the patterns and literature related to disproportionality.
  • Analysis of the cultural-historical nature of disproportionality and the socially constructed nature of the high-incidence disability categories.
  • Recommendations for changing the conceptualization of children's learning difficulties, moving away from the presumption of children's intrinsic deficits toward evaluations based on human variation.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
272
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780807767320
Date de parution :
26-08-22
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 226 mm
Poids :
371 g

Les avis