Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Why Is It So Hard to Get Good Schools?

Larry Cuban
Livre broché | Anglais
22,45 €
+ 44 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

After almost 5 decades of working in and around public schools, Larry Cuban invites us to think along with him about why it is so hard to get good schools. He offers these reflections because his contact with tens of thousands of public school participants--teachers, policymakers, researchers, parents, and students--has convinced him that "I am not alone in coping with these thorny dilemmas...as each of us muddles toward the kinds of 'good' schooling that we seek for children."

Providing a strong counter voice to today's standards-based reform, Why Is It So Hard to Get Good Schools?:

  • Features powerful ideas on teacher education, curriculum, and school administration in an accessible lecture style by Larry Cuban--an experienced teacher, administrator, and acclaimed author.
  • Offers vignettes of four "good" schools (traditional, progressive, community-based, and democratic) that clearly differ from one another, illustrating that there is no one type of schooling that is inherently better than another.
  • Discusses the centrality of teaching to substantial and lasting school improvement, helping us tackle the ongoing reform paradox of viewing teachers as both the problem in and solution to creating "good" schools.
  • Illuminates the "messy linkages" between educational policy and classroom practice.

Based on Larry Cuban's Julius and Rosa Sachs Lectures for 2001-2002, this volume is a must-read for everyone interested in improving our schools.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
112
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780807742945
Date de parution :
11-01-03
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
162 mm x 228 mm
Poids :
172 g

Les avis