•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Words, Music, and the Popular

Global Perspectives on Intermedial Relations

Livre relié | Anglais | Palgrave Studies in Music and Literature
116,45 €
+ 232 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Words, Music, and the Popular: Global Perspectives on Intermedial Relations opens up the notion of the popular, drawing useful links between wide-ranging aspects of popular culture, through the lens of the interaction between words and music. This collection of essays explores the relation of words and music to issues of the popular. It asks: What is popularity or 'the' popular and what role(s) does music play in it? What is the function of the popular, and is 'pop' a system? How can popularity be explained in certain historical and political contexts? How do class, gender, race, and ethnicity contribute to and complicate an understanding of the 'popular'? What of the popularity of verbal art forms? How do they interact with music at particular times and throughout different media?


Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
262
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783030855420
Date de parution :
04-01-22
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
148 mm x 210 mm
Poids :
480 g

Les avis