Wat zegt de toegankelijkheid van je (verpleeg)bureau over de aangeboden zorg?
Op welke manier maak je van de intervisie een groei- en leermoment?
Hoe maak je van de zorgvrager een echt teamlid?
Als je in de zorg werkt, doe je dat vanuit de beste en meest respectvolle intenties. Je wil samen met je collega's de zorgvrager helpen en beter maken. Toch is het een enorme kunst om die intenties naar de praktijk te vertalen: onverwachte problemen en frustraties staan op de werkvloer vaak in de weg.
Zorgkit biedt je een heldere en duidelijke weg naar praktische antwoorden. Aan de hand van het respect-model, dat aan elk van de zeven letters van het woord 'respect' een concrete actie koppelt, vertaalt het alle goede bedoelingen meteen naar je eigen leefwereld en ervaring.
De zeven respectvolle interventies in dit boek zijn bruikbaar voor alle zorgverleners. De tools die je hiermee in handen krijgt, brengen de waarden en het gedachtegoed van het respect-model tot leven en inspireren om er direct mee aan de slag te gaan.