Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Christine E. Sleeter is Associate Professor of Education at the University of Wisconsin-Parkside. She is co-author of After the School Bell Rings, Mak...Savoir plus
This book is about power -- power in the classroom, in our schools, and in our society. Schools, teachers, students, and teaching exist in a churning ...Savoir plus
Critiques the modernist tenets and moral integrity of contemporary adult education practice. Challenges educators to reconceptualize adult education a...Savoir plus
This is the first scholarly examination of the use of dialogic theory and pedagogy by scholars and teachers of writing. Dialogic methods have become e...Savoir plus
David Forbes teaches Human Services at the Borough of Manhattan Community College, City University of New York and worked in a school-based drug and a...Savoir plus
Stephen Nathan Haymes is Assistant Professor in the Social and Historical Foundations Program in the School of Education at DePaul University.Savoir plus
Dedicated to a transformation of education so that it becomes an instrument of liberation rather than oppression, Freire discusses in unprecedented de...Savoir plus
Schools have been traditionally defined as institutions of instruction, but the authors of this volume challenge that position in order to generate a ...Savoir plus
This book was written as Paulo Freire himself would have done it, using a method of learning through victories and defeats in the same way one learns ...Savoir plus
The contributors to this anthology bring North American research traditions into conversation with the latest advances in French, German, British, and...Savoir plus
A variety of educational and broader cultural and political questions are addressed in this book such as: What are educational practices about? Where ...Savoir plus
This book reframes questions about student diversity by probing the extent to which society serves the interests of all, and by examining the empowerm...Savoir plus
Inquiry and Reflection shows how stories of schooling can elucidate difficult, and unexamined problems facing teachers. While professional texts tend ...Savoir plus
Contemporary curriculum discourses include historical, political, and autobiographical understandings -- all important in the effort to read criticall...Savoir plus
This book is organized around three themes: mechanisms of domination and control; pedagogies of possibility; and theory as critique. It links educatio...Savoir plus