•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

A Cultural History of Reforming Math for All

The Paradox of Making In/equality

Jennifer Diaz
80,95 €
+ 161 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

While many accept that math is a universal, culturally indifferent subject in school, this book demonstrates that this is anything but true. Building off of a historically conscious understanding of school reform, Diaz makes the case that the language of mathematics, and the symbols through which it is communicated, is not merely about the alleged cultural indifference of mathematical thinking; rather, mathematical teaching relates to historical, cultural, political, and social understandings of equality that order who the child is and should be. Focusing on elementary math for all education reforms in America since the mid-twentieth century, Diaz offers an alternative way of thinking about the subject that recognizes the historical making of contemporary notions of inequality and difference.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
136
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780367877125
Date de parution :
22-09-10
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 226 mm
Poids :
181 g

Les avis