En raison d'une grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
En raison de la grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Savoirs
  4. Dictionnaires & Cours de langue
  5. Linguistique
  6. Écrire
  7. A Philosophical Approach to Perceptions of Academic Writing Practices in Higher Education

A Philosophical Approach to Perceptions of Academic Writing Practices in Higher Education

Through a Glass Darkly

Amanda French
Livre broché | Anglais | Routledge Research in Higher Education
80,95 €
+ 161 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book takes a philosophical approach to the question 'what is academic writing?' and specifically explores the question of how academic writing and writing development can be better understood and developed by lecturers in higher education.

It examines how a number of interconnected and interdisciplinary political, linguistic, discursive, ontological and epistemological frameworks can be used to inform a 'post-qualitative' approach for research into higher education academic writing practices, employing a Bourdusian/ Deluzean inspired approach. Using lecturers' own perceptions and experiences of academic writing, and treating them as part of a 'professional academic writing in higher education habitus', the book illustrates and analyses a number of ideas and concepts through a broadly post-qualitative paradigm. It also offers a number of innovative academic writing and writing development practices.

Offering an in-depth discussion into how lecturers might better negotiate academic writing practices and use their own academic writing experiences to develop students' writing, this book will be highly relevant to academics, scholars and post-graduate students working in higher education.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
170
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781032267524
Date de parution :
29-01-24
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
267 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.