Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Adventures in Numberland

a story of numbers in life and in business

Paul Georgiou
Livre broché | Anglais | Adventures in ... | n° 2
19,45 €
+ 38 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Adventures in Numberland is a fairy story about numbers in life and in business. The target audience is adult but will work for older children as an introduction to business and the importance of numeracy

The hero is Piff, the wood-cutters daughter, a beautiful, strong-minded young girl who is thrown out of her home by her fat and lazy step-mother. Alone in the forest, Piff meets the fairy, Numberlina, who decides to help Piff by showing her how useful numbers are and how powerful they can be. In return Numberlina wants a share of the profits and help in dealing with the Anathemath, an evil and confusing spirit, shrouded in a noxious green cloud.

Piff develops the wood-cutting business successfully, moving into furniture manufacturing and finally ship building. In the process, she leans how useful all the numbers (including pi, phi and e) can be. She attracts the unwelcome attention of Prince Baltigral who owns almost everything in Numberland. Baltigral is a greedy prince who has enlisted the help of the Anathemath, to mislead, suppress and exploit the population of Numberland.

In the course of her commercial career, Piff learns that mathematics has many practical uses - e.g. for making perfect right angles in the design of furniture, for measuring distances, for designing buildings and for calculating interest.

In the end, there is a final cataclysmic political and numerical struggle between Piff supported by Numberlina on one side and Prince Baltigral aided by the Anathemath on the other.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
184
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 2

Caractéristiques

EAN:
9780995463752
Date de parution :
07-11-16
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
127 mm x 203 mm
Poids :
185 g

Les avis