Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

After the Digital Divide?

German Aesthetic Theory in the Age of New Media

Livre relié | Anglais | Screen Cultures: German Film and the Visual | n° 4
111,95 €
+ 223 points
Date de disponibilité inconnue
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

New essays providing innovative ways of understanding the altered position of media in Germany and beyond.

The term "new media" is a current buzzword among scholars and in the media industry, referring to the ever-multiplying digitized modes of film/image and sound production and distribution. Yet how new, in fact, are these new media, and how does their rise affect the role of older media? What new theories allow us to examine our culture of ubiquitous electronic screens and networked pleasures? Is a completely new set of perspectives, concepts, and paradigmsrequired, or are older modes of discussion about the relationship between technology and art still adequate? This book reconsiders the seminal work of German media theorists such as Adorno, Benjamin, and Kracauer in order to explore today's rapidly changing mediascape, questioning the naive progressivism that informs much of today's discourse about media technologies. The contributions, by internationally-recognized critics from a variety of academic fields, encourage a view of the history of media as structured by difference, complexity, and multiplicity. Together, they offer intriguing ways of understanding the changed position of media in today's Germany and beyond.

Contributors: Nora M. Alter, Michel Chaouli, Diedrich Diederichsen, Sabine Eckmann, Margit Grieb, Boris Groys, Juliet Koss, Richard Langston, Lev Manovich, Todd Presner, Juliane Rebentisch, Carsten Strathausen.

Lutz Koepnick is Professor of German, Film and Media Studies, and Erin McGlothlin is Associate Professor of German and Jewish Studies, both at Washington University in St. Louis.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
226
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 4

Caractéristiques

EAN:
9781571133991
Date de parution :
01-10-09
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
157 mm x 234 mm
Poids :
498 g

Les avis