•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Agency and Media Reception

Experiencing Video Games, Film, and Television

Susanne Eichner
Livre broché | Anglais | Film, Fernsehen, Medienkultur | n° 3
52,95 €
+ 105 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

What happens to our sense of agency, our general ability to perform actions in our life worlds, in the course of media reception and appropriation? Whilst considering media communication as a special form of social action, this work reconsiders the key concepts of social action theory, pragmatism, communication theory as well as film, game, and television theory. It thus integrates agency as the key to understanding 'doing media' and at the same time conceptualizes agency as a specific mode of involvement across media boundaries. This approach amalgamates miscellaneous ideas and conceptions such as interactivity, participation, cognitive control, play or empowerment and applies the theoretical considerations on the basis of textual analyses of the films Inception and The Proposal, the TV shows Lost and I'm a Celebrity and the video games Grand Theft Auto IV and The Walking Dead.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
250
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 3

Caractéristiques

EAN:
9783658046729
Date de parution :
30-01-14
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
148 mm x 210 mm
Poids :
317 g

Les avis