Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

All Stories Are True

History, Myth, and Trauma in the Work of John Edgar Wideman

Tracie Church Guzzio
186,95 €
+ 373 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In All Stories Are True, Tracie Church Guzzio provides the first full-length study of John Edgar Wideman's entire oeuvre to date. Specifically, Guzzio examines the ways in which Wideman (b. 1941) engages with three crucial themes--history, myth, and trauma--throughout his career, showing how they intertwine. Guzzio argues that, for four decades, the influential African American writer has endeavored to create a version of the African American experience that runs counter to mainstream interpretations, using history and myth to confront and then heal the trauma caused by slavery and racism.

Wideman's work intentionally blurs boundaries between fiction and autobiography, myth and history, particularly as that history relates to African American experience in his hometown of Pittsburgh, Pennsylvania. The fusion of fiction, national history, and Wideman's personal life is characteristic of his style, which--due to its complexity and smudging of genre distinctions--has presented analytic difficulties for literary scholars. Despite winning the PEN/Faulkner award twice, for Sent for You Yesterday (1984) and Philadelphia Fire (1990), Wideman remains under-studied.

Of particular value is Guzzio's analysis of the many ways in which Wideman alludes to his previous works. This intertextuality allows Wideman to engage his books in direct, intentional dialogue with each other through repeated characters, images, folktales, and songs. In Wideman's challenging of a monolithic view of history and presenting alternative perspectives to it, and his allowing past, present, and future time to remain fluid in the narratives, Guzzio finds an author firm in his notion that all stories and all perspectives have merit.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
352
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781617030048
Date de parution :
17-05-11
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
639 g

Les avis