•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

An organizational theory of creativity

Shane N Phillipson
Livre broché | Anglais
77,95 €
+ 155 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Mednick's Remote Associates Test for assessing creativity and Torrance's "gaps and deficiencies" model of creativity are based on the idea that creativity involves a comparison of the attributes of information. The research in this book tests this idea through the use of three sets of highly-analyzable stimuli, the data-analytic techniques of multidimensional scaling to visualize the organization of information and the fuzzy logical model of perception to model the responses to dissimilarity tasks. Using two groups of secondary school students that are distinguished on the basis of IQ scores, the results from this research show that there are individual differences in the organization of information and in the responses to the dissimilarity tasks, and that these differences are related to intelligence. This book will be of interest to researchers working in the area of intelligence and creativity.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
300
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9783838303987
Date de parution :
30-05-10
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
439 g

Les avis