•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Animals on Television

The Cultural Making of the Non-Human

Brett Mills
Livre relié | Anglais
198,45 €
+ 396 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book is the first in-depth study of the representation of animals on television. It explores the variety of ways animals are represented in audio-visual media, including wildlife documentaries and children's animated series, and the consequences these representations have for those species. Brett Mills discusses key ideas and approaches essential for thinking about animals drawing on relevant debates in philosophy, politics, gender studies, humanism and posthumanism, and ethics. The chapters examine different animal representations, focusing on zoos, pets, wildlife and meat. They present case studies, including discussions of Peppa Pig, The Hunt and The Dog Whisperer. This book will be of interest to readers exploring media studies, contemporary television, animal studies, and debates about representation.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
279
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781137516824
Date de parution :
20-11-17
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
148 mm x 210 mm
Poids :
494 g

Les avis