•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Assessing New Literacies

Perspectives from the Classroom

Livre broché | Anglais | New Literacies and Digital Epistemologies | n° 34
79,95 €
+ 159 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

New literacies, globally popular among children and adolescents in and out of school contexts, are challenging educators and institutions to rethink pedagogies. As educators begin to embrace the pedagogical possibilities of multimodal texts and digital practices, they are exploring the complexities of assessing these new literacies. The essays in this book explore what it means to assess the sophisticated textual engagements of new literacies, including reading and writing online, social networking, gaming, multimodal composing, and creating virtual identities. Chapters offer practical examples of new literacies, and examine how assessment provides insight into the diverse ways in which language is conceived, valued, and used to inform the literate lives of its twenty-first century users. Scholars and educators will find this collection full of rich understanding of the assessment concerns raised by new communication practices, youth culture, digital engagements, and semiotic diversification.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
206
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 34

Caractéristiques

EAN:
9781433102660
Date de parution :
12-05-09
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
290 g

Les avis