Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
'Beeldschoon en melancholisch (...) Dit is een pareltje, modernistisch-met-een-hoek-af. Maar vooral: prachtig, beeldend en lijfelijk geschreven (en sterk vertaald). Voor liefhebbers van Claire-Louise Bennett, Virginia Woolf, mensen die smullen van Nathalie Sarraute.'
- Boekhandel Paard van Troje, Gent
'Een man genaamd Berg, die hij veranderde in Greb, kwam naar een badplaats om zijn vader te vermoorden…'
Zo begint Berg, het veelgeprezen debuut van Ann Quin (1936-1973), volgens The Telegraph ‘de belangrijkste vrouwelijke romanschrijver van haar generatie’.
Als Alistair Berg verneemt waar zijn vader, die al sinds zijn kinderjaren afwezig is, verblijft, neemt hij zonder zijn identiteit te onthullen een kamer naast die waar zijn vader en diens minnares logeren. In het hotel begint hij de uitschakeling van zijn vader te beramen, hoewel dat niet helemaal loopt zoals Berg dat voor ogen had.
Tegen de achtergrond van een Engelse badplaats ontwikkelt zich een absurd en onverwacht plot met drie personages: Alistair Berg, zijn vader en hun inmiddels wederzijdse minnares.
Anarchistisch, humoristisch, donker, bedwelmend: Berg, Quin’s meesterlijke debuut, dat wordt vergeleken met de fictie van Samuel Beckett en Nathalie Sarraute, is een klassieker uit de naoorlogse Britse avant-garde.
In de pers:
'In Berg legt Quin een superieur gevoel voor stijl aan de dag, ongebruikelijk voor een debuutroman. Bij Uitgeverij Oevers verscheen een mooie vertaling van Barbara de Lange. De absurditeit van het verhaal wordt onderstreept door de intense vertelstem die van buiten naar binnen beweegt. De derde en eerste persoon wisselen elkaar in snel tempo af in vliedende, ritmische zinnen. Het verhaal blinkt uit in de treffende sfeerimpressies.'
- Dieuwertje Mertens in Het Parool
'Het is hilarisch. Een taalwonder, een explosie, ik kon het niet meer wegleggen. Het is ook liefdevol en tragisch, zo knap dat je dat allemaal in elkaar weet te breien, de taal en de humor... Heerlijk om te lezen. Heel goed vertaald door Barbara de Lange, waanzinnig goed gedaan.'
- Lidewijde Paris in Nieuwsweekend, NPO Radio 1
‘Zo verbluffend superieur in vergelijking met het gros, dat je het nooit zult vergeten.’
- The Guardian
Ann Quin (1936-1973) was een schrijver uit de arbeidersklasse uit Brighton, Engeland. Ze stond in de jaren zestig samen met BS Johnson en Alan Burns aan de voorhoede van het Britse experimentalisme, en woonde halverwege de jaren zestig ook in de VS, waar ze nauw samenwerkte met Amerikaanse schrijvers en dichters, waaronder Robert Creeley.
Voor haar zelfverkozen dood in 1973 publiceerde ze vier romans, die de komende jaren bij Oevers verschijnen: Berg (1964), Drie (1966), Passages (1969) en Triptieken (1972).