•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Between Creed, Rhetoric Façade, and Disregard

Dissemination and Theorization of Corporate Social Responsibility in Austria

Markus A Höllerer
Livre relié | Anglais | Forschungsergebnisse Der Wirtschaftsuniversitaet Wien | n° 52
81,45 €
+ 162 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Applying the theoretical lens of organizational institutionalism, this study analyzes the spread of Corporate Social Responsibility (CSR) in the Austrian corporate world. The objectives are threefold: First, to explore the institutional framework in place; second, to explain the dissemination of CSR in terms of adopters' characteristics and field-level pressures; and third, to understand the structuring dimensions of meaning within the CSR discourse. The findings demonstrate that a specific sub-population is more inclined to espouse commitment to CSR policies. Against the background of an ambiguous nature and definition of CSR, this study also shows how actor categories and divergent thematic embeddings serve as a basis for the concept's theorization, and elaborates on a distinct constellation of empirical sub-discourses.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
257
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 52

Caractéristiques

EAN:
9783631619681
Date de parution :
24-05-12
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
148 mm x 210 mm
Poids :
439 g

Les avis