En raison d'une grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
En raison de la grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Black and Blue

Jazz Stories

Stanley Péan
Livre broché | Anglais
22,45 €
+ 44 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Author and radio personality Stanley Péan is a jazz scholar who takes us seamlessly and knowledgeably through the history of the music, stopping at a number of high points along the way. He gets behind the scenes with anecdotes that tell much about the misunderstandings that have surrounded the music. How could French existentialist writer Jean-Paul Sartre have mixed up Afro-Canadian songwriter Shelton Brooks with the Jewish-American belter Sophie Tucker? What is the real story behind the searing classic "Strange Fruit" made immortal by Billie Holiday, who at first balked at performing it? Who knew that an Ohio housewife named Sadie Vimmerstedt was behind the revenge song "I wanna be around to pick up the pieces when somebody breaks your heart?" And since this is jazz, there is no shortage of sad ends: Bix Beiderbecke, Chet Baker, Lee Morgan, to name a few.

Jazz is liberation music, from Fats Waller to Duke Ellington to John Coltrane who walked side by side with Martin Luther King with his piece "Alabama." Péan shows how musicians like Miles Davis worked with the emerging voices of hip-hop to widen jazz's audience. The intricate crisscross between Black musical forms, from Marvin Gaye to the Last Poets is explored, as well as how the movies, Hollywood and European cinema alike, tried to use jazz, often whitening it in the process (with the exception of Spike Lee).

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
240
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781550656114
Date de parution :
14-10-22
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
128 mm x 190 mm
Poids :
272 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.