Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Sciences
  5. Technique
  6. Ingénierie & Technologie
  7. Business, Marketing, and Management Principles for IT and Engineering

Business, Marketing, and Management Principles for IT and Engineering

Dimitris N Chorafas
Livre relié | Anglais
162,45 €
+ 324 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In order to achieve long-term profitability and assure survival for their companies, managers must be informed, imaginative, and capable of adapting to shifting circumstances. Practical decisions rather than theories hold the upper ground. Business, Marketing, and Management Principles for IT and Engineering supplies the understanding required to effectively manage an organization in an increasingly competitive global market.

Using case studies, the book illustrates the principles, policies, and management practices used by some of the most successful companies around the world. The real-world case studies supply valuable insight into the range of issues that confront decision makers in business. By explaining how to develop effective strategies and business plans, the text supplies both the concepts and the tools to stay on track with those plans. It also:

  • Explains how to evaluate the pros and cons of your organizational policies and how to effect policies for maximum synergy
  • Covers product development, sales, marketing, pricing, and financial analysis
  • Illustrates the right and wrong ways to implement the principles discussed, with case studies of hi-tech companies such as Apple, Google, Cisco, IBM, Microsoft, Toyota, ITT, and Bloomberg

Dimitris N. Chorafas provides valuable insight garnered over half a century of advising financial institutions and multinational industrial corporations. Dr. Chorafas explains how to develop competitive products and use pricing strategies to achieve an edge over your competition. He also includes case studies that examine the price wars in the computer industry.

This book supplies a realistic look into the positive and negative aspects of various policies and whether or not current practices related to forecasting, planning, organizing, staffing, directing, and controlling have produced th

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
438
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781439848067
Date de parution :
22-06-11
Format:
Livre relié
Format numérique:
Ongenaaid / garenloos gebonden
Dimensions :
160 mm x 236 mm
Poids :
771 g

Les avis