•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Campaigning on Facebook in the 2019 European Parliament Election

Informing, Interacting With, and Mobilising Voters

Livre relié | Anglais | Political Campaigning and Communication
147,95 €
+ 295 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book investigates how political parties from 12 European countries used Facebook to inform, interact with and mobilise voters at the 2019 European Parliament election. Following a joint theoretical framework and method, the results of a content analysis of more than 14,000 Facebook posts are presented. Country specific chapters are followed by analyses of European parties' Facebook campaigning, the spread of populism and the use of Facebook ads by the parties. The final chapter compares all countries showing that campaigns are more strongly shaped by the national than by the European political context. Facebook is used for campaigning as usual; parties inform and persuade but neglect the platform's mobilisation and particularly interactive affordances.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
331
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783030738501
Date de parution :
14-08-21
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
148 mm x 210 mm
Poids :
571 g

Les avis