•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Cognitive and Moral Development, Academic Achievement in Adolescence

Richard Lerner, Lerner Richard
Livre relié | Anglais | Adolescence | n° 2
206,45 €
+ 412 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This volume focuses on concepts central to the understanding of the key features of individuality which undergo significant transformations throughout the adolescent period: Personality, self, and ego. While rooted in distinct theoretical traditions, these three concepts, in combination, capture the core aspects of the formation of the individual's unique sense of self or identity, a psychosocial development fundamentally associated with adolescence. Consistent with the developmental-systems models of person-context relations at the forefront of current human development theory and research, the articles within this volume focus on the dynamic, reciprocal relations between youth and key socializing agents within their ecologies. Nevertheless, the articles represented in this volume illustrate that when attempting to understand the development of personality- and self-systems, scholars differ in the extent to which they place primary emphasis on the individual, on the context, or on the relationship between the two.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
376
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 2

Caractéristiques

EAN:
9780815332916
Date de parution :
18-11-99
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
162 mm x 236 mm
Poids :
625 g

Les avis