•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Conceptions of Islamic Education

Pedagogical Framings

Yusef Waghid
Livre broché | Anglais | Global Studies in Education | n° 3
39,45 €
+ 78 points
Format
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Conceptions of Islamic Education: Pedagogical Framings argues that madāris (Muslim schools) cannot exclusively be held responsible for the cultivation of extremism. Islamic education can most appropriately be framed according to three interrelated concepts: tarbiyyah (rearing or nurturing), ta'līm (learning/ instruction), and ta'dīb (good action). These three phenomena are explored along the lines of a minimalist-maximalist continuum that guides practices and institutions differently. A minimalist understanding of Islamic education does not necessarily produce uncritical citizens, but a maximalist understanding engenders an ethical democratic community and cosmopolitan beings concerned about their responsibility towards others. By looking specifically at South African Muslim schools, Conceptions of Islamic Education undermines the misconception that such schools perpetuate Islamic radicalism.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
142
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 3

Caractéristiques

EAN:
9781433112034
Date de parution :
31-05-11
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
147 mm x 224 mm
Poids :
235 g

Les avis