Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Consumption in Africa - Anthropological Approaches

Livre broché | Anglais | Beiträge zur Afrikaforschung | n° 37
29,45 €
+ 58 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The study of consumption, including such aspects as social differentiation, communication and the change of needs, has become a major field of study within material culture research. This volume unites a number of contributions with an anthropological approach focusing on the micro level. The holistic perspective of each of the contributions includes the observation of the widest range of local practices with regard to consumer goods. Ethnographic fieldwork shows that consumption in Africa, although related to the acquisition of globally accessible goods, is localized and appropriated. Thus, these consumer goods become part of the local material culture.
The contributions of this volume are the outcome of a workshop held at the African Studies Centre at Bayreuth University. Each chapter deals with the social dynamics engendered by new modes of consumption in a specific area. All contributions, reporting from different parts of Africa like Côte d'Ivoire, Zambia, Tanzania, Nigeria, Burkina Faso and Niger, are based on extended ethnographic research.
Cover Photos: Bicycle owner and vendor of locally brewed beer in Kollo (Dép. de Tiébélé) on the way for the market, woman selling millet on the market of Zabré (both Burkina Faso)

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
208
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 37

Caractéristiques

EAN:
9783825807252
Format:
Livre broché
Dimensions :
155 mm x 230 mm
Poids :
402 g

Les avis