•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Economie & Management
  5. Argent et Finance
  6. Finance
  7. Corporate Strategies in Recession and Recovery (Routledge Revivals)

Corporate Strategies in Recession and Recovery (Routledge Revivals)

Social Structure and Strategic Choice

Richard Whittington
Livre broché | Anglais | Routledge Revivals
64,95 €
+ 129 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

First published in 1989, this book is based on detailed comparative case studies of eight firms' responses to the recession of the early 1980s, the worst crisis for British manufacturing in the post-war period. Following these companies' progress from 1979 to 1985, Whittington examines the various recession strategies they adopted and the consequences of these for management change and financial performance in the recovery. Drawing on the Realist social theory of Roy Bhaskar, Whittington argues that the class, gender, generation and ethnicity of the decision-makers involved in the eight case studies collectively made an impact on their strategic choices. This is a timely and practical reissue, which will be of value to students, managers and academics concerned with strategic management, developments in organizational theory, and the current economic climate.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
338
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780415710862
Date de parution :
01-02-15
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
140 mm x 216 mm
Poids :
390 g

Les avis