Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Critical Literacy/Critical Teaching

Tools for Preparing Responsive Teachers

Cheryl Dozier, Peter Johnston, Rebecca Rogers
Livre broché | Anglais | Language and Literacy
47,45 €
+ 94 points
Date de disponibilité inconnue
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book describes and documents an exciting new approach to educating literacy teachers. The authors show how to help teachers develop their own critical literacy, while also preparing them to accelerate the literacy learning of struggling readers. The text takes readers inside a literacy lab in a high-poverty urban elementary school, reveals the instructional approach in action, and provides many excellent examples of critically responsive teaching. Featuring a synthesis of several fields of theory and research, this book:

  • Illustrates teacher preparation and development as personal and social transformation--demonstrating that this process requires changing the ways teachers think about students, language, culture, literacy, learning, and themselves as educators.
  • Provides pedagogical tools--including the history of the innovative literacy lab, the context of the instructional interactions, and the transition from a university-based to a school-based project.
  • Combines critical and accelerative literacy instruction--showing how teachers can accelerate the slowest developing readers in their classrooms and also build a sense of engagement for students with the social world.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
224
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780807746455
Date de parution :
07-12-05
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
157 mm x 229 mm
Poids :
312 g

Les avis