En raison d'une grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
En raison de la grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Culturally Contested Pedagogy

Battles of Literacy and Schooling Between Mainstream Teachers and Asian Immigrant Parents

Guofang Li
53,45 €
+ 106 points
Format
Livraison 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Advocates for a greater cultural understanding of minority beliefs in literacy education and a more critical examination of mainstream instructional practices.

Winner of the 2006 Edward Fry Book Award presented by the National Reading Conference

The voices of teachers, parents, and students create a compelling ethnographic study that examines the debate between traditional and progressive pedagogies in literacy education and the mismatch of cross-cultural discourses between mainstream schools and Asian families. This book focuses on a Vancouver suburb where the Chinese population has surpassed the white community numerically and socioeconomically, but not politically, and where the author uncovers disturbing cultural conflicts, educational dissensions, and "silent" power struggles between school and home. What Guofang Li reveals illustrates the challenges of teaching and learning in an increasingly complex educational landscape in which literacy, culture, race, and social class intertwine. Advocating for a greater cultural understanding of minority beliefs in literacy education and a more critical examination of mainstream instructional practices, Li offers a new theoretical framework and critical recommendations for teachers, schools, and parents.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
281
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780791465943
Date de parution :
10-11-05
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
164 mm x 226 mm
Poids :
390 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.