•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Culture and the Media

Paul Bowman
Livre broché | Anglais | Key Concerns in Media Studies | n° 10
36,45 €
+ 72 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Culture and the Media looks at the relationship between what we term 'media' and 'culture', asking the question: where does one end and the other begin? Written in a lively and accessible style, this book introduces and contextualises the range of different approaches to the study of both of these fields.

Using a lively range of examples and case studies - including moral panics in the British media around punk rock in the 1970s, critiques of consumerism in the films Fight Club and American Psycho, and the YouTube-captured 'violence' of protests against student fees - Culture and the Media shows how theoretical and disciplinary debates over the meaning of the media and culture relate to our everyday cultural experiences.

PAUL BOWMAN teaches media and cultural studies at Cardiff University. His other books include: Interrogating Cultural Studies (2003), The Truth of Zizek (2006), Post-Marxism versus Cultural Studies (2007), Deconstructing Popular Culture (2008), Theorizing Bruce Lee (2010), The Rey Chow Reader (2010), Reading Rancière (2011), and Beyond Bruce Lee (2013).

Key Concerns in Media Studies
Series Editor: Andrew Crissell

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
104
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 10

Caractéristiques

EAN:
9780230277120
Date de parution :
09-05-17
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
137 mm x 211 mm
Poids :
22 g

Les avis