•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Curriculum and the Holocaust

Competing Sites of Memory and Representation

Marla Morris
Livre broché | Anglais | Studies in Curriculum Theory
63,95 €
+ 127 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In this book, Morris explores the intersection of curriculum studies, Holocaust studies, and psychoanalysis, using the Holocaust to raise issues of memory and representation. Arguing that memory is the larger category under which history is subsumed, she examines the ways in which the Holocaust is represented in texts written by historians and by novelists. For both, psychological transference, repression, denial, projection, and reversal contribute heavily to shaping personal memories, and may therefore determine the ways in which they construct the past. The way the Holocaust is represented in curricula is the way it is remembered. Interrogations of this memory are crucial to our understandings of who we are in today's world. The subject of this text--how this memory is represented and how the process of remembering it is taught--is thus central to education today.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
284
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781138967151
Date de parution :
13-05-16
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
381 g

Les avis