Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Dancefilm

Choreography and the Moving Image

Erin Brannigan
Livre relié | Anglais
180,45 €
+ 360 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Dancefilm: Choreography and the Moving Image examines the choreographic in cinema - the way choreographic elements inform cinematic operations in dancefilm. It traces the history of the form from some of its earliest manifestations in the silent film era, through the historic avant-garde, musicals and music videos to contemporary experimental short dancefilms. In so doing it also examines some of the most significant collaborations between dancers, choreographers, and filmmakers.
The book also sets out to examine and rethink the parameters of dancefilm and thereby re-conceive the relations between dance and cinema. Dancefilm is understood as a modality that challenges familiar models of cinematic motion through its relation to the body, movement and time, instigating new categories of filmic performance and creating spectatorial experiences that are grounded in the somatic. Drawing on debates in both film theory (in particular ideas of gesture, the close up, and affect) and dance theory (concepts such as radical phrasing, the gestural anacrusis and somatic intelligence) and bringing these two fields into dialogue, the book argues that the combination of dance and film produces cine-choreographic practices that are specific to the dancefilm form. The book thus presents new models of cinematic movement that are both historically informed and thoroughly interdisciplinary.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
240
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780195367232
Date de parution :
09-02-11
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
239 mm x 163 mm
Poids :
430 g

Les avis