WAAROM HEBBEN STEEDS MEER MENSEN EEN BURN-OUT?
HOE VOORKOM JE DAT MEDEWERKERS UITVALLEN?
HOE MAAK JE VAN WERKPLEZIER EEN BELANGRIJK TARGET?
Nog nooit waren er zo veel werknemers voor langere tijd afwezig. Stress, hoge werkdruk en verregaande flexibiliteit eisen hun tol. Bovendien gaan we door de vergrijzing later op pensioen, beseffen we dat gelukkige werknemers voor betere resultaten zorgen en willen steeds meer mensen hun baan als een zinvolle activiteit zien.
Dit boek roept daarom een nieuwe functie in het leven: de Chief Happiness Officer. De CHO krijgt de belangrijke taak het welzijn van de medewerkers te bevorderen. Dat doet hij onder meer door afwezigheden grondig in kaart te brengen en door proactief geluk en zingeving te managen.
De Chief Happiness Officer is er voor al wie binnen een bedrijf vorm wil geven aan een welzijnsbeleid dat de organisatie helpt groeien. Daarvoor reikt Elke Van Hoof belangrijke inzichten aan, praktische tips, strategieën en oefeningen.