Het medialandschap is in volle beweging: technologiereuzen zoals YouTube, TikTok of Netflix worden in toenemende mate de poortwachters die onze media- en entertainmentcontent bepalen.
Internationale platformen, digitale technologie en veranderend mediagebruik dreigen zo het businessmodel van traditionele mediaorganisaties zoals VRT, DPG Media of Mediahuis grondig te verstoren. Dit boek biedt een blik achter de schermen van de hedendaagse media-economie en laat je kennismaken met de belangrijkste economische principes die achter deze wereldwijde industrie schuilgaan.
Waarom?
- Een unieke blik achter de schermen van de media-industrie
- Krijg inzicht in de economische drijfveren achter de snelle veranderingen in de mediawereld
- Een onmisbare gids voor wie de media van vandaag en morgen wil begrijpen
Wat?
- Een diepgaande analyse van de verschuivingen binnen de media-economie
- Ontdek waarom mediabedrijven groeien, waarom Vlaamse televisiereeksen onder druk staan, en wat de toekomst van reclame is. Aan de hand van talrijke voorbeelden gaat dit boek in op deze en andere actuele vragen
- Met specifieke aandacht voor de impact van de globale media-economie op lokale markten zoals Vlaanderen
Voor wie?
- Mediaprofessionals, studenten communicatiewetenschappen, beleidsmakers en iedereen die geïnteresseerd is in de toekomst van media en entertainment