Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Sciences
  5. Biologie
  6. Sciences de la vie
  7. Developing Capacities for Teaching Responsible Science in the MENA Region

Developing Capacities for Teaching Responsible Science in the MENA Region

Refashioning Scientific Dialogue

The World Academy of Sciences (Twas), Bibliotheca Alexandrina, National Research Council, Division on Earth and Life Studies, Board on Life Sciences, Committee on Developing a Framework for an International Faculty
Livre broché | Anglais
51,95 €
+ 103 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Spurred on by new discoveries and rapid technological advances, the capacity for life science research is expanding across the globe--and with it comes concerns about the unintended impacts of research on the physical and biological environment, human well-being, or the deliberate misuse of knowledge, tools, and techniques to cause harm. This report describes efforts to address dual use issues by developing institutes around the world that will help life sciences faculty learn to teach about the responsible conduct of science. Based on the successful National Academies Summer Institute for Undergraduate Biology Education and on previous NRC reports on effective methods for teaching about dual use issues, the report's authoring committee designed a general framework for the faculty institutes and chose the Middle East-North Africa (MENA) region to test a prototype faculty institute.

In September 2012, the first Institute was held in Aqaba, Jordan, bringing together 28 participants from Algeria, Egypt, Jordan, Libya, and Yemen to engage with effective, evidence-based teaching methods, develop curricular materials for use in their own classrooms, and become community leaders on dual use and related topics. Developing Capacities for Teaching Responsible Science in the MENA Region: Refashioning Scientific Dialogue offers insights from the institute that will help in the design and implementation of future programs in the MENA region, and in other parts of the world.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
152
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780309286398
Date de parution :
28-07-13
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
216 mm x 277 mm
Poids :
408 g

Les avis