•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Dialogue and Learning in Mathematics Education

Intention, Reflection, Critique

Helle Alrø, OLE Skovsmose
Livre broché | Anglais | Mathematics Education Library | n° 29
103,45 €
+ 206 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Dialogue and Learning in Mathematics Education is concerned with communication in mathematics class-rooms. In a series of empirical studies of project work, we follow students' inquiry cooperation as well as students' obstructions to inquiry cooperation. Both are considered important for a theory of learning mathematics.
Special attention is paid to the notions of `dialogue' and `critique'. A central idea is that `dialogue' supports `critical learning of mathematics'. The link between dialogue and critique is developed further by including the notions of `intention' and `reflection'. Thus a theory of learning mathematics is developed which is resonant with critical mathematics education.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
286
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 29

Caractéristiques

EAN:
9781402019272
Date de parution :
31-03-04
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
417 g

Les avis