Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Digital Domesticity

Media, Materiality, and Home Life

Jenny Kennedy, Michael Arnold, Martin Gibbs, Bjorn Nansen, Rowan Wilken
Livre relié | Anglais
166,45 €
+ 332 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

At the turn of the twenty-first century, typical households were equipped with a landline telephone, a desktop computer connected to a dial-up modem, and a shared television set. Television, radio and newspapers were the dominant mass media. Today, homes are now network hubs for all manner of digital technologies, from mobile devices littering lounge rooms to Bluetooth toothbrushes in bathrooms--and tomorrow, these too will be replaced with objects once inconceivable.
Tracing the origins of these digital developments, Jenny Kennedy, Michael Arnold, Martin Gibbs, Bjorn Nansen, and Rowan Wilken advance media domestication research through an ecology-based approach to the abundance and materiality of media in the home. The book locates digital domesticity through phases of adoption and dwelling, to management and housekeeping, to obsolescence and disposal. The authors synthesize household interviews, technology tours, remote data collection via mobile applications, and more to offer readers groundbreaking insight into domestic media consumption. Chapters use original case studies to empirically trace the adoption, use, and disposal of technology by individuals and families within their homes. The book unearths social and material accounts of media technologies, offering insight into family negotiations regarding technology usage in such a way that puts technology in the context of recent developments of digital infrastructure, devices, and
software--all of which are now woven into the domestic fabric of the modern household.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
328
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780190905781
Date de parution :
01-06-20
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
226 mm x 146 mm
Poids :
476 g

Les avis