Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Digital Media, Youth, and Credibility

8,45 €
+ 16 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The difficulties in determining the quality of information on the Internet--in particular, the implications of wide access and questionable credibility for youth and learning.

Today we have access to an almost inconceivably vast amount of information, from sources that are increasingly portable, accessible, and interactive. The Internet and the explosion of digital media content have made more information available from more sources to more people than at any other time in human history. This brings an infinite number of opportunities for learning, social connection, and entertainment. But at the same time, the origin of information, its quality, and its veracity are often difficult to assess. This volume addresses the issue of credibility--the objective and subjective components that make information believable--in the contemporary media environment. The contributors look particularly at youth audiences and experiences, considering the implications of wide access and the questionable credibility of information for youth and learning. They discuss such topics as the credibility of health information online, how to teach credibility assessment, and public policy solutions. Much research has been done on credibility and new media, but little of it focuses on users younger than college students. Digital Media, Youth, and Credibility fills this gap in the literature.

Contributors
Matthew S. Eastin, Gunther Eysenbach, Brian Hilligoss, Frances Jacobson Harris, R. David Lankes, Soo Young Rieh, S. Shyam Sundar, Fred W. Weingarten

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
202
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780262062732
Date de parution :
04-01-08
Format:
Livre relié
Format numérique:
Ongenaaid / garenloos gebonden
Dimensions :
185 mm x 259 mm
Poids :
616 g

Les avis