En raison d'une grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
En raison de la grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Dissonant Records

Close Listening to Literary Archives

Tanya E Clement
Livre broché | Anglais | Media Origins
66,95 €
+ 133 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

How archives obscure recorded media--and the case in favor of discovering them.

Silence is not absence. It may be perceived as meaningless, or it may not be perceived at all, but it takes up space. In Dissonant Records, Tanya Clement makes the case for spoken word audio recordings within the archives. She explains why we tend to not use these audio recordings in research, what silences exist in the cultural record, and what difference it makes when we start to listen. From recordings of the survivors of the 1921 Tulsa Massacre to Anne Sexton's recorded therapy sessions, Clement illustrates the myriad ways in which our current use of archives precludes the use of invaluable recorded texts.

Whom, what, and how are we not studying in our cultural histories? Why, Clement asks, do audio recordings typically garner little interest? This book dissects the institutional and disciplinary blockades that discourage the use of spoken word audio recordings in research and teaching while interrogating how institutions and researchers can be selectively biased in favor of print and against the seemingly more ephemeral, time-based objects of our archives. History-making is a messy, sociotechnical process, the author explains, and our understanding of culture can only be made better when we listen more closely to the noise.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
240
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780262548724
Date de parution :
06-08-24
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
150 mm x 226 mm
Poids :
299 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.