Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
De meeste managers hebben tegenwoordig veel kennis over verandermanagement. Toch loopt het in de praktijk nogal eens spaak. Dat komt omdat onze kennis maar zeer beperkt ons handelen stuurt. Zonder dat we het weten hebben wij aannames over onze medewerkers die ons juist in de problemen brengen. En onbewust vertonen we gedrag waarmee we initiatief en verantwoordelijkheidsgevoel van medewerkers ondermijnen. Om de taaie situaties die hieruit ontstaan te doorbreken, moet je begrijpen hoe je die als manager zelf in stand houdt. Arend Ardon maakt glashelder hoe ze ontstaan en biedt doe-hetzelfinterventies om de verandering weer vlot te trekken. Dankzij zijn observaties van vele directieteams, managementteams en managers met hun medewerkers maakt hij haarfijn zichtbaar wat er echt gebeurt terwijl we praten over verandering.
Arend Ardon is vennoot van Holland Consulting Group. Hij begeleidt veranderingsprocessen rondom strategie-implementatie, leiderschap en cultuur. Zijn onderzoek, waarop hij in 2009 promoveerde aan de Vrije Universiteit te Amsterdam, kreeg veel aandacht in de media. Dit boek is daarop gebaseerd.
' 'Het verhaal van Dirk Scheringa leek een Amerikaanse droom te worden. Het komt in Nederland niet vaak voor dat de zoon van een kaasmaker, die onder aan de maatschappelijke ladder begint, het uiteindelijk schopt tot bankdirecteur, eigenaar van een voetbalclub en oprichter van een museum. Maar na de droom kwam een koud ontwaken, toen dsb in 2009 de steun van de Nederlandsche Bank verloor, en niet gered werd in de storm van de financiële crisis.
Wie is deze man? Wat drijft hem, wat zijn zijn doelen en gevoeligheden? Frits Conijn schreef dit gedetailleerde en verhelderende levensverhaal, een zorgvuldige reconstructie van het fenomeen Scheringa. Conijn toont aan hoe de teloorgang van DSB op allerlei manieren samenhangt met het karakter van Scheringa, met zijn eerste stappen op het ondernemerspad, zijn lange relatie met Baukje de Vries, de overname van voetbalclub AZ en zijn kunstaankopen, en zijn relaties met werknemers en collega-bankiers. Dit boek werpt een kritische blik op Scheringas zakelijke beslissingen, maar is tegelijk het levendig geschreven portret van een man die in alles een uitzonderingspositie innam.'