Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
In Droomland Italië. Van Aleppo naar Turijn reist Rosita Steenbeek door Italië en ziet ze hoe de houding ten opzichte van vluchtelingen en migranten is verhard, maar ook hoe hiertegen verzet rijst van gewone burgers, hulporganisaties en kerken. Ze keert terug naar Lampedusa, waar Italië niet dat droomland blijkt te zijn. Ze bezoekt het diepe zuiden van Calabrië, waar migranten als slaven worden uitgebuit, maar waar mensen zich ook inzetten om deze wantoestanden te veranderen. Ze ziet oude bekenden terug, zoals Ismaël die na een vlucht uit Sierra Leone en vele omzwervingen nu een bestaan opbouwt in Bolzano. In Turijn bezoekt ze families uit Aleppo bij wie ze logeerde in een Libanees vluchtelingenkamp en die met een humanitaire corridor naar Italië kwamen. De reis eindigt in Triëst, bij een andere uiterste Italiaanse grens, het eindpunt van de Balkanroute. Daar hoort ze de verhalen en ziet ze de gevolgen van het geweld dat de vluchtelingen ondervonden tijdens hun tocht, maar ook hoe op een bijzondere manier steun wordt verleend.
Rosita Steenbeek debuteerde in 1994 met de roman De laatste vrouw. Vele romans volgden, zoals Schimmenrijk, Intensive Care, Ander licht en Rose, een familie in oorlogstijd, en in 2022 haar historische roman Julia. In 2018 verscheen Wie is mijn naaste?, over de vluchtelingenopvang. Ook schreef zij meerdere succesvolle boeken over Rome, de stad waar ze woont. Rosita Steenbeek is te zien in de EO-documentaireserie Viva l’Umanità!, over de wereld van vluchtelingen en migranten in Europa.
‘Rosita Steenbeek is een meester in het oproepen van kleur, van geur, van onuitgesproken gevoelens.’
Algemeen Dagblad
‘Rosita schrijft heel precies, met prachtige woorden weet ze een sfeer op te roepen.’