Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Kinderen leren lezen op school. Dat is bij uitstek de plek om hun leesvaardigheid te oefenen. De school draagt ook verantwoordelijkheid als het leesleerproces anders verloopt dan verwacht. Het is belangrijk dat scholen kinderen met leesproblemen signaleren en begeleiden.
Effectieve werkvormen
In Dyslectische kinderen leren lezen wordt een groot aantal concrete werkvormen voor het lezen besproken: voor individuele begeleiding, voor het werken in kleine groepjes en voor klassikaal lezen. Bij alle werkvormen is er uitgebreid aandacht voor de voorbereiding en worden er beschikbare hulpmiddelen, software en geschikte boekjes genoemd. Er wordt veel aandacht besteed aan het volgen van de vorderingen met behulp van gerichte observaties, en aan de didactische opbouw van de lessen. De werkvormen zijn uitgebreid in de praktijk beproefd en zijn zeer effectief bevonden.
Anneke Smits is als hoofddocent verbonden aan de masteropleiding Special Educational Needs van Hogeschool Windesheim. Tom Braams is zelfstandig gevestigd als onderwijspsycholoog. Zijn praktijk is gespecialiseerd in de diagnostiek en behandeling van leerstoornissen.
Voor wie?
Het boek is geschreven voor leerkrachten in de onder- en middenbouw van het basisonderwijs, voor intern begeleiders, remedial teachers en logopedisten en voor hen die zich bezighouden met de behandeling van dyslectische kinderen.
Nieuwe vormgeving
Dyslectische kinderen leren lezen verscheen voor het eerst is 2006 en is sindsdien regelmatig herdrukt. Sinds januari 2019 is dit veelgebruikte boek ondergebracht in de serie In de klas en verscheen het in een nieuwe vormgeving. Er is een aantal kleine aanpassingen in het boek gedaan om het boek te actualiseren zoals de toevoeging van RALFI Light en de herziening van de voorschotbenadering.
De serie In de klas
De serie In de klas bestaat uit een reeks praktische uitgaven voor leerkrachten, intern begeleiders en remedial teachers. De boeken zijn geschreven door professionals uit het vakgebied. Zij geven achtergrondinformatie en praktische tips waarmee u direct aan de slag kunt.