Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Deze bundel biedt een diepgaande meditatie over sterfelijkheid, identiteit, eeuwigheid, bloedbanden, het verstrijken van de tijd, de essentie van Amerika, de mythologie van het Westen en de mogelijkheden van kunst. Je moet het in volgorde en in zijn geheel lezen. (Kirkus Review)
Het boek van Shepard heeft geen normaal begin, midden en einde. De structuur is niet opeenvolgend maar verticaal. Met behulp van fantasievolle anekdotes, lyrische riffs, schijnbaar levensechte herinneringen en citaten van de oprichters van onze natie boort hij zich door de lagen van onze geschiedenis heen naar het fundament van de Amerikaanse mythe. - Walter Kirn (New York Times)
‘Deze verhalen [hebben] een diepe, blijvende aantrekkingskracht.’ - Los Angeles Times
‘Sam Shepard heeft het vermogen om ons voortdurend te verrassen. Hij speelt met ons hoofd, verlegt grenzen, en maakt uiteindelijk de reis de moeite waard.’ - The Denver Post
De pers over The One Inside | Die Vanbinnen
Alles is echt, op een poëtische, rauwe manier, in een bij tijden wreed Amerikaans landschap. Hij beschrijft het rustig, bijna teder. Overal verschijnen verbanden, alles resoneert met elkaar, en daarom is dit een boek om in één zitting uit te lezen. - Rob van Essen (NRC Handelsblad)
Niets is zeker in dit boek en na een tijdje slaat de lezerstwijfel ongenadig toe – bestaat het Chantage Meisje eigenlijk en verwart de verteller zijn huidige bestaan niet met zijn vele vroegere filmrollen? Shepard roept veel vragen op maar bezondigt zich niet aan warrigheid. Elk kort hoofdstuk, elke droom, elke dialoog is messcherp geschreven. - Roderik Six (Knack)
(De) scènes zullen Shepard-fans herinneren aan de surrealistische beelden in zijn stukken – gelijktijdig koortsachtige projecties van de verbeelding van zijn personages en complexe symbolen die door de auteur worden gebruikt om een metaforisch, Buñuelachtig landschap te creëren. Die Vanbinnen biedt de thema's die hem gedurende zijn carrière hebben beziggehouden, en dient als een steen van Rosetta voor opmerkelijke stukken als Fool for Love, A Lie of the Mind, Buried Child en True West.
- Michiko Kakutani (New York Times)
Over de auteur:
Sam Shepard (1943) ontving in 1979 de Pulitzer Prize in Drama voor zijn stuk Buried Child. Hij schreef meer dan vijfenvijftig toneelstukken en vier verhalenbundels. Als acteur speelde hij in meer dan zestig films. In 1984 kreeg hij een Oscarnominatie voor zijn rol als Chuck Yeager in de film The Right Stuff. Hij schreef het script voor de film Paris Texas van Wim Wenders (1984) en samen met Wenders maakte hij in 2005 de film Don’t come knockin’ waarin hij zelf de hoofdrol speelde.
Hij was finalist voor de W. H. Smith Literary Award voor zijn verhalenbundel Great Dream of Heaven. In 2012 ontving hij een eredoctoraat van Trinity College, Dublin. Hij was lid van de American Academy of Arts and Letters die hem onderscheidde met de Gold Medal for Drama. Sam Shepard is opgenomen in de Theater Hall of Fame. Hij overleed in 2017.