Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Elite Authenticity

Remaking Distinction in Food Discourse

Gwynne Mapes
Livre broché | Anglais | Oxford Studies in Sociolinguistics
72,45 €
+ 144 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Food plays a central role in the production of culture and is likewise a powerful resource for the representation and organization of social order. Status is asserted or contested through both the materiality of food (its substance, its raw economics, and its manufacture or preparation) and through its discursivity (its marketing, staging, and the way it is depicted and discussed). This intersection of materiality and discursivity makes food an ideal site for examining the place of language in contemporary class formations, and for engaging cutting-edge debates in sociolinguistics on language materiality.

In Elite Authenticity, Gwynne Mapes integrates theories of mediatization, materiality, and authenticity in order to explore the discursive production of elite status and class inequality in food discourse. Relying on a range of methodological approaches, Mapes examines restaurant reviews and articles published in the New York Times food section; a collection of Instagram posts from @nytfood; ethnographically-informed fieldwork in four renowned Brooklyn, NY, restaurants; and a recorded dinner conversation with six food-enthusiasts. Across these varied genres of data, she demonstrates how a discourse of "elite authenticity" represents a particular surfacing of rhetorical maneuvers in which distinction is orchestrated, avowed/disavowed, and circulated.

Elite Authenticity takes a multimodal critical discourse analysis approach, drawing on theories from linguistics, food and cultural studies, anthropology, sociology, and philosophy. Its presentation and analysis of aural, visual, spatial, material, and embodied discourse will be of interest to scholars and students of communication studies, critical discourse studies, sociolinguistics, linguistic anthropology, and cultural geography.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
224
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780197533451
Date de parution :
09-06-21
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
173 mm x 251 mm
Poids :
566 g

Les avis