•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Emotions and Virtues in Feature Writing

The Alchemy of Creating Prize-Winning Stories

Jennifer Martin
Livre broché | Anglais
68,95 €
+ 137 points
Format
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book provides an important and original way of understanding how journalists use emotion to communicate to readers, posing the deceptively simple question, 'how do journalists make us feel something when we read their work?'. Martin uses case-studies of award-winning magazine-style features to illuminate how some of the best writers of literary journalism give readers the gift of experiencing a range of perspectives and emotions in the telling of a single story. Part One of this book discusses the origins and development of narrative journalism and introduces a new theoretical framework, the Virtue Paradigm, and a new textual analysis tool, the Virtue Map. Part Two includes three case-studies of prize-winning journalism, demonstrating how the Virtue Paradigm and the Virtue Map provide fresh insight into narrative journalism and the ongoing conversation of what it means to live well together in community.


Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
270
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9783030629809
Date de parution :
23-03-22
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
148 mm x 210 mm
Poids :
385 g

Les avis