•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Fair Use and Free Inquiry

Copyright Law and the New Media

John Shelton Lawerence, Bernard Timberg, John Shelton Lawrence
Livre relié | Anglais | Communication and Information Science
161,45 €
+ 322 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This volume provides thorough coverage of some troublesome and seldom clarified issues that affect scholars who deal with nonprint media. When is it legitimate in teaching or publishing to quote a visual image from television, film or printed graphics? To quote the lines from a musical lyric? Why has the long tradition of fair use for printed material, which sanctions quoting without permission, been so slow in its extension to other media? How can scholars and publishers prudently behave in an area where media corporations are uncooperative or belligerent in dealing with requests to document arguments through the inclusion of copyrighted materials? This book offers a forum where scholars, lawyers, archivists, and federal administrators of copyright law express informed viewpoints about these issues.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
436
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780893914844
Date de parution :
01-01-89
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
784 g

Les avis